Hvordan selge et produkt til 44.490,- på nett?

Nuet bisto Helseboost med komplett digital markedsføringspakke for leads-generering og strukturering av leads i CRM-system.
Kunde
Helseboost
Dato
September 2023
Tjenester
Innsamling av potensielle kunder
Strategi & Analyse
Annonsering

Prosessen

Bakgrunn:

Helseboost selger sertifisert medisinsk utstyr som øker blodsirkulasjonen i kroppen og har hjulpet mange med alt fra søvnplager til ME å bli helt frisk - produktet koster 44 490,-.

Utfordring:

Helseboost sto overfor utfordringen om å skaffe leads fra hjemmesiden - og brukte derfor mye tid på messer og arrangementer for å skaffe potensielle kunder. Kundens drømmescenario var å bruke mindre tid på innhenting av leads, og mer tid på å faktisk selge.

Løsning:

1. Utforming av budskap

Vi jobbet tett med Helseboost for å forstå målgruppen bedre ved å anvende jobs-to-be-done rammeverket. Dette ga oss innsikt som vi kunne bruke til å utvikle treffende budskap for annonseringen.

2. Optimalisering av budskap og annonser

Vi gjennomførte tester med ulike budskap rettet mot samme målgruppe. Ved å analysere resultatene kunne vi identifisere hvilke annonser som fungerte best og økte investeringen i disse. Samtidig skrudde vi av annonser som ikke oppnådde ønskede resultater. Dette resulterte i effektiv bruk av budsjettet og flere potensielle kunder på nettsiden.

3. Optimalisering av nettsted

Basert på funnene fra jobs-to-be-done analysen gjennomførte vi nødvendige forbedringer på Helseboost sitt nettsted. Vi utformet nye seksjoner som appellerte til målgruppen, noe som økte konverteringsraten med 40%.

4. Leadsinnsamling via Meta-annonser

Etter å ha optimalisert budskapene i første fase av annonseringen, fulgte vi opp besøkende på nettstedet og videovisninger fra de første annonsene med en konverterende annonse. Etter 20 dager hadde annonseringen en kostnad per lead på kun 50 kr.

5. Helhetlig CRM-system

For å gjøre det enklere for kunden å håndtere alle leads og informasjon fra nettstedet og Facebook satte vi opp en automasjon i et CRM-system. Dette sikret en strukturert og enkel måte å følge opp potensielle kunder.

Resultat

Sammen med kunden regnet vi ut at hver lead er verdt 5 000kr:

  • 35 leads innsamlet på 25 dager.
  • Kostnad per. lead (CAC) 50 kr.
  • Estimert økning i omsetning pr. måned på 150%
  • Dette tilsvarer en estimert ROI (Return on Investment) på 34x

Ta kontakt for et gratis strategimøte.

Update cookies preferences