18x ROAS med målrettet annonsering

Health Fitness fikk betydelig økning i antall medlemmer etter markedsføringingskampanje.
Kunde
Health Fitness
Dato
February 2024
Tjenester
Annonsering
Digital Strategi & Analyse

Prosessen

Bakgrunn

Health Fitness er et moderne treningssenter som tilbyr blant annet rom fylt med et bredt spekter av treningsapparater. Senteret er lokalisert i Svolvær og konkurrerer mot flere treningssentre om en relativt liten kundegruppe.

Mål

Health Fitness har som mål å øke veksten gjennom økt medlemskapstall og samtidig opprettholde sin eksisterende kundebase.

Utfordring

Vi identifiserte flere utfordringer for Health Fitness:

  1. Øke antall besøkende på nettsiden.
  2. Økt oppmerksomhet rundt treningssenteret i Svolvær.
  3. Måle effektiviteten av markedsføringstiltak.
  4. Kreativitet rundt utforming av kampanjer.
  5. Høy konkurranse.

Løsning

For å møte disse utfordringene implementerte vi følgende tiltak for Health Fitness:

  • Vi opprettet målrettede markedsføringskampanjer for å øke synlighet og tiltrekke seg nye medlemmer. Dette inkluderte utforming av kampanjer og annonsering i sosiale medier.
  • Vi utførte en grundig analyse av målgruppen ved hjelp av data om eksisterende kunder. Ut fra analysen fikk vi etablert et utgangspunkt for utforming av budskap i annonsering, og avgrensning i målretting.
  • Vi implementerte systemer for å spore potensielle kunders aktivitet på nettsiden. Dataen ble videre brukt til å spisse markedsføringstiltak, og øke konverteringsfrekvensen.
  • Health Fitness konkurrerer med flere treningssenter i Svolvær om en relativt liten kundebase. Derfor var det viktig å legge trykk på differensieringspunkt i alle ledd i annonseringen, for å tiltrekke seg nye medlemmer, og medlemmer hos konkurrerende senter.

Resultat

I januar/februar utformet vi en kampanje for å øke kundebasen i en tid der mange vil komme i gang med treningen. Kampanjen var trening for 99,- ut mars.

Et medlem er verdt 869 kr (Customer Lifetime Value).

  • ROAS (Return on Ad Spend): 18x
  • CAC (Cost per acquisition) / Kostnad per medlem: 48 kr
  • ROI (Return on Investment): 16.8x
  • Økning i trafikk: 60%

Ta kontakt for et gratis strategimøte.

Update cookies preferences